«Δυο Ημέρες, Μια Νύχτα» των Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν


jour

Εταιρεία αποφασίζει να απολύσει μια εργαζόμενη και θέτει το δίλημμα στους υπόλοιπους 16 να ψηφίσουν υπέρ της παραμονής της στην εργασία ή υπέρ του να τους δοθεί ένα μπόνους χιλίων ευρώ. Η Σαντρά, που απειλείται να απολυθεί, αποφασίζει να συναντήσει έναν-έναν τους συνάδελφους της και να τους ζητήσει να αψηφήσουν το μπόνους και να ψηφίσουν υπέρ της.

Αυτές τις «δυο μέρες και μια νύχτα» η Σαντρά περιφέρεται από σπίτι σε σπίτι όχι μόνο σαν «αντικείμενο» μιας επικείμενης ψηφοφορίας, αλλά και σαν υποκείμενο ενός ιδιότυπου εργασιακού κανιβαλισμού. Τα περιθώρια ανθρωπιάς και κοινωνικής αλληλεγγύης αλλά και ατομικής υπέρβασης δοκιμάζονται και οι συνάδελφοι της αντιδρούν ανάλογα με τις ανάγκες, τις αξίες και τον χαρακτήρα τους και ανάλογα με τις επιρροές που δέχονται από το οικογενειακό και εργασιακό τους περιβάλλον.

Το αποτέλεσμα είναι πάνω-κάτω αντιπροσωπευτικό του τι θα συνέβαινε και στην πραγματική ζωή. Αλλά ανεξάρτητα από αυτό, το κέρδη του αγώνα για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια δεν κρίνονται μόνο από την διατήρηση μιας θέσης εργασίας, αλλά κυρίως από τα αποθέματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης που μπορεί ένας άνθρωπος να διατηρήσει ή ακόμη και να αναδείξει μέσα από τις δοκιμασίες.

Και αυτή είναι η θετική και αισιόδοξη πλευρά της ταινίας «Δυο Ημέρες, Μια Νύχτα» των Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν, η οποία τελικά κυριαρχεί στο μήνυμά της. Μια ενδιαφέρουσα και σύγχρονη ταινία με μια εκπληκτική ερμηνεία της Μαριόν Κοτιγιάρ που αξίζει να δείτε!

ΔΤ